Üdv mindenkinek!
Kicsit aktualizálom a honlapot, hogy a friss információk legyenek szembetűnőbbek - aztán ha lesz időm, csinálok menüt, hogy a régi cuccok is áttekinthetően legyenek hozzáférhetőek.
Most ami szerintem fontos:
Csilla update: jegybeírás hétfőna TO-n, leegyeztette a TO-val is, szóval leadhatjuk az indexet pénteken vagy hétfőn az ő aláírása nélkül is:)) (2006. 05. 11.)
Visszajelzés és jegyek a zene dolgozatokra:
"Mindegyik dolgozatot elolvastam, nem csak ötöst
adtam mindegyikre...:) Szépen elkészítettétek, köszönöm! De a hivatkozások
elszomorítóak, sehol sem stimmel szinte, alig van egy vagy két dolgozat,
ahol egyáltalán van hivatkozás...
Megbeszéltem Páskuné Kiss Judittal, ő beírja nektek csütörtökön a jegyeket.
Ott van reggel 9-től. Neki is küldök egy példányt." (2006. 05. 03.)
A zene dolgozatok leadására alkalmas címek:
Nagy Katalin,3300 Eger; Bethlen Gábor u.32.
email: hejjank@ektf.hu
Fókuszcsoport anyag, valamint irodalomjegyzék Fedor Györgytől (2006. 04. 30.)
Síró dr. témái(2006. 04. 29.)
Esettanulmány elvárások: esettan0001.jpeg, esettan0002.jpeg, esettan0003.jpeg (2005. 10. 23.)
Szakdolgozati témabejelentő: szakdoli_bejelento.jpeg (2005. 10. 23.)
Szociálpszichológia IV. irodalom: szoc0001.jpg; szoc0002.jpg (2005. 09. 11.)
Klinikai gyermeklélektan irodalom: kl_gylt0001.jpeg; kl_gylt0002.jpeg
Szociálpszichológia IV. fóliák: szoc4_folia0001.jpeg; szoc4_folia0002.jpeg; szoc4_folia0003.jpeg; szoc4_folia0004.jpeg; szoc4_folia0005.jpeg; szoc4_folia0006.jpeg; szoc4_folia0007.jpeg; szoc4_folia0008.jpeg; szoc4_folia0009.jpeg; szoc4_folia0010.jpeg; szoc4_folia0011.jpeg; szoc4_folia0012.jpeg; szoc4_folia0013.jpeg; szoc4_folia0014.jpeg; szoc4_folia0015.jpeg; szoc4_folia0016.jpeg; szoc4_folia0017.jpeg; szoc4_folia0018.jpeg; szoc4_folia0019.jpeg; szoc4_folia0020.jpeg; szoc4_folia0021.jpeg; szoc4_folia0022.jpeg; szoc4_folia0023.jpeg; szoc4_folia0024.jpeg;
Külön üdvözlet az új érdeklődőknek ill. alsóbbéves sorstársaknak.
A másodéves nappalisok által küldött cuccokat megtaláljátok itt. (Utolsó frissítés 2005. 10. 04.)
... kicsit lefelé görgetve megtaláljátok az összes múlt félévi cuccot is...
És persze ha már itt van ez a honlap, bármit kitehetünk szerintem, ami az évfolyamban közérdeklődésre tarthat számot. Szóval valakinek valami ötlete van, írja meg a
sugus@freemail.hucímre.
Üdv: Péter
- Akinek nem jutott belőle, itt az általam átnézett pedagógiai pszichológia cikk. Ha elkülditek, kiteszem a többit is...
- Ezt Osváth Kati küldte...
- Csilla által küldött szociál 3 anyagok (zippel tömörítettem, hogy ne kelljen egyesével szüttyögni...:-)). Ha ftp-vel nyitjátok meg ott vannak a fájlok egyesével is a "szocial" könyvtárban. Ehhez jelszó kell, megírom annak, aki kéri. (2005. 03. 22.)
- Várható neurológia kérdések. (2005. 05. 11.)
- Megérkezett a klinikai cucc!!! (2005. 01. 04.). Letölthető innen.
- Csilla munkaelemzes.doc és munkaköri leírás.doc nevű fájlja
- Diagnosztikából kimaradt a fánymásolatból néhány teszt, azokat beszkenneltem és képként letölthetitek (egyben az egész tesztek.zip kb. 2.25Mb)
- régebben már volt kint ez a néhány személyiséglélektanos anyag, de hátha valakinek nincs meg
- Személyiséglélektan szigorlati követelmények
Elkezdem kitenni a megkapott szigorlati tételeket. Fontos tudnivaló mindenkinek, hogy egyelőre nem ellenőriztem senkinek a fájlját, hogy nem vírusos-e, ezt mindenki intézze el magának saját hatáskörben. Amíg nincs meg legalább a nagy része, tömörítve nem teszem ki, csak egyenként. A fájlnevek értelemszerűek (pl alt_3_9.doc - az általános lélektan 3 9. tételét jelenti.)
És küldjétek a többit az alábbi címre!!!
Tömörített változatok (ezekben benne van minden, ami 05. 04-ig beérkezett):
Utolsó módosítás: 2004. 06. 11. 21.45
Szabó Pali elküldte az általa megígért ált. 3. anyagokat. Letölthetők innen. (2004. 05. 28.)
Szigeti Judit jóvoltából felkerülhettek a nappalisok kidolgozott tételei is (2004. 05. 23.)
Megkaptuk Szabó Palitól az ált. 3. kollokvium "hivatalos" tételsorát. Megtaláljátok itt. (2004. 05. 21.)
Megjöttek az Általános 4 fóliák Tündétől, letölthetők egyenként, vagy zip-pel (92 kB), ill. bz2-vel (65 kB) becsomagolva.
Itt vannak a munkalélektan cuccok, amiket Csilla ígért. Letölthetők egyenként, vagy zip-pel (185 kB), ill. bz2-vel (100 kB) becsomagolva.
Várható neurológia kérdések:
Az Erika által megadott kérdések
1. Bénulásos perifériális és központi tünetek
2. Parkinson kór tünetei
3. Schlerosis multiplex tünetei
4. Az észlelés zavarai
5. A gondolkodás zavarai
6. Az Alzheimer és a Pick kór differenciáldiagnózisa
7. A tudatműködés zavarai (tudatzavarok)
8. Akut exogén zavarok
9. Intracraniális nyomásfokozódás tünetei
10. Cerebrovasculáris kórképek
Előző évfolyam kérdései
1. Periferiás idegléziókra utaló tünetek
2. Schlerosis multiplex tünetei
3. Parkinson kór tünetei
4. Érzészavarok
5. Meningeális izgalmi tünetek
6. Demenciák
Általános 1.:
Általános 2.:
Általános 3.:
Általános 4.:
általános 4/1 - még nincs
általános 4/2 - új 06. 11.
általános 4/3 - új 05. 01.
általános 4/4 - még nincs
általános 4/5 - még nincs
általános 4/6 - új 05. 01.
általános 4/7 - új 05. 15.
általános 4/8 - új 06. 11.
általános 4/9 - új 05. 17.
általános 4/10 - még nincs
általános 4/11 - még nincs
általános 4/12 - új 05. 17.
Fejlődés:
Munkalélektan fóliák:
Általános 4 fóliák:
Általános 3 kollokviumi tételek:
Vizsgakérdések a "motiváció" témakörbôl
- A motiváció definíciója, a motiváció témakörének alapfogalmai (ösztön, szükséglet, drive, homeosztázis, incentive, stb.). A motiváció-koncepció fejlôdésének történeti áttekintése.
- A motiváció fiziológiai vonatkozásai.
- Primer motivációk: A táplálkozás szabályozása (perifériás és centrális kontroll-mechanizmusok), a táplálékfelvételt befolyásoló pszichológiai tényezôk. A táplálkozás zavarai (obesitas, anorexia nervosa, bulimia nervosa)
- A szexualitás pszichológiai vonatkozásai. Az ivadékgondozás.
- A támadó magatartás motivációja. Az agresszivitást magyarázó elméletek.
- A menekülô magatartás motivációja: félelem, szorongás.
- Stressz.
- A kognitív motivációk alapjelenségei (optimum arousal-elmélet, szenzoros deprivációs kísérletek, szenzoros élménykeresés).
- Az intrinsic motiváció fogalma, exploráció, kutató motiváció.
- Teljesítmény-motiváció.
- A humanisztikus pszichológia (Maslow) motiváció-koncepciója.
Vizsgakérdések az "emóció" témakörbôl
- Az emóció-témakör alapfogalmai. Érzelem-definíciók, az érzelmek osztályozása, alapérzelmek.
- Klasszikus érzelemelméletek, ezek kritikái.
- Újabb emóció-elméletek.
- Az érzelmek vizsgálata. Az érzelmek pszichofiziológiája, érzelemkifejezés,szubjektív élmények.
- Pozitív érzelmek: szeretet, altruizmus.
- Az érzelemkifejezés biológia vonatkozásai, patológiás jelenségek. Az alexithymia.
- Az érzelmek észlelése, nonverbális szenzitivitás, empátia.
- Az érzelmek és az emlékezés kapcsolata.
A nappalisok által kidolgozott tételek (fájlonként egy témakör):
(Ezeket nem néztem át, ahogy kaptam, úgy tettem fel...)
A megkapott ált. 3. vetített anyagok:
Ez a kiírás a Zitáék által a faliújságon kitett tájékoztató alapján készült:
Előfeltétel:
- Személyiséglélektan I-II-III. kurzus teljesítése.
- Szemináriumi dolgozat (műhelymunka) készítése:
(5-10 oldal terjedelem, 1,5 sorköz, 12-es betűméret)
Téma: Egy szabadon választott személyiségelmélet kritikai szempontú bemutatása.
A dolgozathoz csatolni kell a hivatkozott és felhasznált szakirodalom jegyzékét.
A szigorlat
- Írásbeli rész
Minimumkérdések (fénymásolat elvihető a Tanulmányi irodából)
- Szóbeli rész
Szigorlati tételek:
- Az egységes irányzatok emberképe
- Szabadság és determinizmus - a különböző elméletekben
- Szubjektivitás és objektivitás - a különböző elméletekben
- Tudatos és tudattalan folyamatok a személyiségben - a különböző elméletekben
- Környezet és alkati meghatározottság - a különböző elméletekben
- Holzimus és elementarizmus - a különböző elméletekben
- Az interperzonális kapcsolatok szerepe a személyiség alakulásában - a különböző elméletekben
- A viselkedés idői dimenziói - a múlt, jelen és jövő szerepe az itt és most viselkedés alakulásában - a különböző elméletekben
- Egészség és betegségfelfogások - a különböző elméletekben
- Az én (ego) fogalom - a különböző elméletekben
- A szorongás szerepe a személyiség alakulásában
- Személyiségdefiníciók - a különböző elméletekben
- Típustani vonatkozások a személyiségelméletekben
- A tapasztalás szerepe a személyiség alakulásában
- A személyiség dinamikája - a különböző elméletekben
- A konfliktusok keletkezése és kezelése - a különböző elméletekben
- A személyiségfejlődés alapjai - a különböző elméletekben
- Az önmegvalósítás - a különböző elméletekben
Bármilyen kérdéssel forduljatok hozzánk!
Debrecen, 2004. május 19.
Tordai Zita
Szociálpszichológia szigorlati tételek:
- A szociálpszichológiai kutatás tárgya, története, módszerei.
- A személyészlelés és az attribúciók.
- A self.
- Csoportok percepciója: sztereotípiák és előítéletek.
- A társas identitás.
- Az attitűdök (fogalom, komponensek, funkció, mérés, attitüd és viselkedés).
- Az attitűdök megváltoztatása meggyőző közlés eredményeképp.
- Az attitűdök megváltoztatása a kognitív konzisztenciára törekvés eredményeképp: egyensúlyelméletek (Heider, Osgood, Festinger).
- A kognitív stílus: F- és D-skálák, kognitív komplexitás, kognitív absztraktság, struktúra iránti személyes szükséglet.
- Az érzelmek szerepe a társas megismerésben.
- A tömeglélektani gondolkodás.
- A csoportdinamikai kutatások története a csoportdinamika jelenségköre. A szociometria.
- A vonzalom elméletei és a vonzalom kialakulása.
- Intim kapcsolatok.
- A proszociális és az agresszív viselkedés.
- Az általános emberi normák és a viselkedés.
- Egyén a csoportban. Csoportnormák, a többségi és a kisebbségi hatás.
- A csoportteljesítmény. A vezetés. A csoporton belüli kommunikáció.
- Együttmükodés és versengés vegyes motívumú interperszonális helyzetekben.
- Csoportközi konfliktusokés konliktusmegoldás.
Nappali jegyzetek:
(Ezeket nem ellenőriztem, úgy tettem ki, ahogy jöttek, ha gond van velük, szóljatok...)
Fókuszcsoport irodalomjegyzék:
- Stewart, D.W., Shamdasani, P.N. (1990). Focus groups: Theory and practice.
London: Sage. - megvan a könyvtárban szerintem
- Morgan, D.L. (1988). Focus groups as qualitative research. London: Sage.
- Merton, R.K., Fiske, M., Kendall, P.L. (1990). The focused interview: A
manual of problems and procedures. (2nd ed.). London: Collier MacMillan.
- Fedor Gy. (2003): A kábítószer-fogyasztás vizsgálatának alapvet\u0151 kérdései, In: Münnich Á. (szerk.): A kábítószer kipróbálásának okairól az egyetemi hallgatók körében végzett vizsgálatok alapján. Eötvös Kiadó, Budapest
- Fedor Gy. (2006): Megváltozott munkaképesség, vagy megváltozott
lehetőségek?Fókuszcsoportos vizsgálat a megváltozott munkaképességet
befolyásoló háttértényezőkről. nyomtatásban
- www.hik.hu - könyvtár
Zene és személyiségfejlesztés c. tantárgy jegyei
- Adorján Erzsébet 5
- Csizmárné Tóth Katalin 5
- Csorba Enikő 5
- Fábiánné Kiss Mónika 5
- Faragó Anikó 5
- Fekete Ildikó 5
- Gyarmati Magdolna 5
- Hajdú Katalin 5
- H.- Péter Ágnes 5
- Hamza Henriett 5
- Havasné Szikora Katalin 5
- Hunya Krisztina 5
- Jászfalvi Katalin 5
- Kerülő Ferencné 5
- Nagy Zsuzsanna 5
- Napravszky Noémi 5
- Németné Budai Tímea 5
- Orosz Gábor Zsoltné 5
- Oroszné Maslenyik Andrea 5
- Porkoláb Éva 5
- Postáné Lindák Linda 5
- Sóváriné Szőke Éva 5
- Szabó Ildikó 5
- Szent-Királyi Ágnes 5
- Varsányi Péter 5
Vissza a lap tetejére